Frukost, den viktigaste måltiden på dagen?

Ja är det verkligen så? Jag tror ju inte på det, för är det fortfarande frukost när du äter första måltiden kl 10:30-11:30? För mig låter det som närmare lunch eller ok brunch.... men strunt samma kanske. Jag äter min frukost sent, oftast 11:00 för att jag mår illa av en för tidig frukost och det förstör hela min dag, jag måste verkligen känna mig hungrig när jag ska stoppa i mig mat över huvudtaget. Så dagens budskap är att ät när du är hungrig men tvinga dig inte att följa en viss tradition bara för att alla säger att du borde/måste eller nåt annat skäl än att just du är hungrig just då!
 
Här är min frukostbild från igår, nej jag har inte ätit min frukost än utan äter den sen :)♥
 
 
 
I den här härligheten har jag hemmagjort granola och massa färska och torkade frukter, nötter och frön! Nyttigt och väldigt gott!!!!
 
Granolan gör jag som följer: (alltså jag höftar alltid med all matlagning)
 
typ       400gr Havregryn
typ      150 gr Rågkross
typ       50 gr  Kruskakli
en näve pumpakärnor
en näve solroskärnor
typ       4 msk sesamfrö
sesamolja
ev. honung efter smak
Mixa allt i en stor bunke, jag använder en gaffel att röra ihop med, och häll i sesamolja eller olja som du tycker om så att ingredienserna fastnar i hop samt lite eller mycket honung som hjälper till att det blir en gletig sörja ;)
Bred ut allt på en ungsplåt och grilla en stund i ugnen (inte för högt upp i ugnen) tills granolan fått färg, men håll koll på den hela tiden annars kan den lätt bli svart och du får kasta hela härligheten sägen en som vet ;)
 
Ha en fin dag!
 
 
 
 
Emma -Merakibeauty.se
2016-02-17 @ 09:30:57
URL: http://merakibeauty.se

det ser ut som en riktig superfrukost!

Svar: Tack!!! Det är den, jag blir pigg av den och alla godsakerna i den <3
Yogini




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0