Indien 2012 allvaret fortsätter...

Klockan 09:00 serverades frukosten som bestod av en traditionell indisk gryta med allt vad det innebär med en massa geeh i för att vi kulle detoxas på traditionellt Ayurvediskt vis... Min mage stod ut i 3 hela dagar, sen fick jag halsbränna och fick be om havregrynsgröt som blev till välling med lite geeh i, men det funkade och jag mådde bra av den =D Alltså det var inget fel på maten, den var väldigt god men min mage var ju inte van att äta den sortens mat så tidigt på morgonen....
 
Efter frukosten duscha och byta om till något bekvämt för Yoga in a biger picture-klassen där vi fick lära oss om yogans historia, om meningen med livet, mycket anatomi och om Raja yoga, Karma yoga, Bhakti yoga, Jnana yoga, om olika gurus med deras lärjungar, samt de olika yogastilarna som de representerar under Hatha yogans paraply som, Iyengar, Ashtanga, Kundalini mm. Vi nosade lite även på de modernare västerländska stilarna som Jivanmukti, Anusara, Bikram, Yin och Power yoga.
 
Jag kan lugnt säga att det var korvstoppning from the word GO....
Men jag är glad att jag åkte för att jag träffade massor med trevliga människor, lärde mig väldigt mycket om yoga, något om Indien och otroligt mycket om mig själv...
 
Här är mitt Indiska hem på kursen =D
 
Utsidan
 
Insidan, vi var tre tjejer som bodde ihop, Ruth från England, Helle från Danmark och jag.
 
En av mina rumskompisar....
 
och här är den andra.... de sov inte i min säng dock ;)
 
Min säng...
 
och min toalett ;)
Man fick välja mellan en indisk eller en västerländsk toa och jag valde den här ;) bra för höfter, knän och den muskeln som ska slappna av när man tömmer tarmen haha, för den kan bara göra det när man sitter på huk ;)
 
God natt sov sött och dröm sköna drömmar♥
Nu ska jag sova ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0