Förlåt en sen dagens asana...igen :(

Idag är det 6:te dagen och jag har inte ont någonstans, varken huvudvärk p.g.a. avsaknad av coffein eller träningsvärk för så många yogapass. Nej, allt är super och jag mår jättebra! Fast det där med balansen... oj oj oj =( den liksom kommer och går och i vissa asanas är den fantastisk men sen ska jag göra t.ex. Utthita Trikonasana och Parivitta Trikonasana och då typ faller jag ner på golvet för att balansen sviker och jag tänker "skit också, nu får jag börja från början" och så kör jag från början och det blir bara pankaka av allt igen.... :(
 
Asanaträningen är dock inte bara bra fysiskt, utan även otroligt bra för den mentala styrkan och som bränsle för utvecklingen av den andliga balansen... Den bidrar tillsammans med meditation och den yogalitteratur jag läser till en, förhoppningsvis, djupare upptäckt och förståelse av yogan och livet i stort... Allt detta i sin tur bidrar förhoppningsvis till att jag blir en bättre människa i alla avseenden....
 
Detta är Bharadvajrasana, eller en variant av den. Enkel att utföra men jättebra för nacke, axlar och ryggrad, speciellt för bröstryggen.
Andas här 5 lugna jämna andetag genom näsan och byt sen sida och gör åt andra hållet med 5 andetag. Sen byter du benen åt andra hållet och gör likadant där åt båda hållen.
 
 
 
Happy practice ♥
 
Nu är jag trött och ska läsa lite till =D
 
God natt och sov gott =D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0