God morgon sista dagen på utmaningen <3.... ja, jag vet....

Hoppas ingen blir besviken nu men jag ska avsluta min utmaning imorgon, 4 dagar innan den exakta tiden...... Det är Påsk och vi ska träffa massa folk och jag ska dricka kaffe redan IMORGON!!!! Jag känner mig inte misslyckad på någon punkt utan har nu mer erfarenhet av att följa ett yogi-schema här i min vardag! Ja, det går men det är en stor skillnad på här och där....
 
Jag åkte till Indien förberedd på det som komma skulle, nya människor, inte prata svenska, tuffa rutiner, långa dagar, pluggande, massa fysisk träning, värmen ♥ som jag älskar, den är såååå bra för min artrotiska kropp, maten och allt det jag inte fick i form av familjen, kaffe, bekväm säng, varm dusch, sex osv...
Men jag saknade inget av det för att jag var koncentrerad på att klara av uppgiften. Jag hade ett mål med det hela, att bli certifierad Yogalärare....
 
Utmaningen låg ju i att försöka efterlikna förhållanden eller rättare sagt schemat så mycket som möjligt, det schemat i Indien och därmed få reda på, genom dessa rutiner,  om jag kunde må lika bra här som där.....
Ja, jag fixar att följa ett strikt schema, gå upp tidigt, göra alla rutiner enligt schema och avstå från allt jag ska avstå ifrån.... Men det är inte samma sak att göra det hemma och borta..... Dessutom helt ensam!
 
Visserligen mår jag bättre i själen, något har vaknat mer inom mig, men fysiskt känner jag inte samma välmående nu som då. Jag har inte gått ner 7 kg, tack och lov, jag har inte varit i friska luften hela dagarna som jag var där, jag har inte levt enbart på Ayurvedisk kost osv.
Just att vara ute i friska luften hela dagarna gör en jättestor skillnad tycker jag. Jag är en utomhus-människa och älskar att vara ute, men vädret har ju inte tillåtit att jag t.ex. läser min litteratur ute i friska luften tyvärr :/
 
Jag är dock nöjd med min insats. Jag har följt schemat rigoröst fast skadorna har ställt till det litegrann och samtidigt förstörd en del av glädjen i upplevelsen och jag får skylla mig själv för det... Men och andra sidan har jag lärt mig att programmera om mina scheman för asanaträning som ju alltid är nyttigt! Jag har läst all kurslitteratur och fått mer bränsle åt min andliga hunger, att söka ännu djupare i min själ.....väldigt intressant och väldigt givande.... Genom sig själv lär man känna andra och genom andra lär man känna sig själv....
 
Jag kommer att summera min upplevelse av utmaningen lite mer lite längre fram.....
 
Så GLAD PÅSK alla i hela världen! Imorgon ska jag ha sovmorgon och dricka kaffe!
 
 
 
Om Shanti , Shanti, Shanti ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0