Ingen sovmorgon men en underbar dag :)

Vilken underbar dag det har varit fast jag inte kör så mycket asanaträning, bara Yinyoga som mest här hemma i min lilla shala, men då har jag mera tid åt litteraturen :) . Jag har funderat kanske för mycket, men jag är en funderare och behöver reflektera över allt jag läser, tänker och gör.... jag har faktiskt börjat kontrollera mina tankar bättre, tack vare de här 2 yogini-veckorna, och försöker mota bort alla negativa tankar.... och det är inte så svårt faktiskt =D. Jag hinner inte mota bort alla negativa tankar men hinner en sån förbi min kontrollstation, tänker jag genast någon positiv tanke om den situationen istället och liksom vänder på det ändå......
 
Jag har varit ute 2 timmar idag på en långpromenad och det var välbehövligt. Solen är så välgörande och det var underbart att gå fast jag har problem med muskler men det finns ju isbehandling. Nu känns det skapligt och det finns hopp om att bli frisk!  Jag vaknade redan vid fem så jag gick upp och gjorde mina morgonrutiner som vanligt och det blev faktiskt ganska ljust redan vid 05:30 så våren/sommaren är på frammarsh ordentligt.
 
Jag läser för närvarande dessa böcker, båda favoriter, fast så vitt skilda ämnen ;)
 
 
Jag håller på att hitta min plattform igen och kommer att göra några ändringar i mitt liv längre fram när den här yogamånaden är över.....
 
Och vet ni? Idag var jag sjukt sugen på både ett glas rött och en stor kopp kaffe, men jag stod pall igen och känner att jag har självdiciplin så det räcker. Det enda min självdiciplin inte alltid räcker till är, att inte köra skiten ur mig varje gång jag tränar typ :( Fast jag är bättre på det nu och det tackar jag Yinyogan och min fantastiska lärare Maria för :)
 
Ha en trevlig lördagkväll ♥ Om ♥
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0