Veckans tabbar ;)

Ja, då är första veckan av min utmaning snart slut! Det har gått bra, men igår så tog jag sovmorgon till kl 06:00 och var en timme efter i programmet. Fast det gör inget, så gjorde vi i Indien också. På lördagförmiddagar fick vi sova lite längre, sköta träningen själva och göra det vi skulle i egen regi och på eftermiddagar var det alltid något annat vi skulle göra, som var inplanerat av lärarna.
Jag hade planerad att fika med min familj på eftermiddagen så det gjorde vi. Det var kaffe och munkar och winerbröd och alla mumsade i sig det där goda utom jag.... ALLTSÅ jag drack en kopp grönt te och åt INGET av det där onyttiga och smaskiga!!! Jag säger bara det: Vilken självdiciplin va???? Och jag känner mig jätteduktig efter det där nu, att jag stod pall ♥ jag äääälllskaaar munkar!!
 
Det är ju självdiciplin yoga handlar om... att bli herre över sina sinnen, känslor, begär, sin kropp osv. med hjälp av de olika delar i yogapraktiken. Det är också därför man mediterar så mycket och att koncentrera sig på t.ex. ett enda ord, mantram, under meditationen hjälper dig att bemästra sinnet (the mind). Jag kan ju ärligt säga att jag kontrollerar inget än, (utom då begäret efter sött:) och allra minst min kropp för den håller på att ta lite demonstrativt avstånd från mitt sätt att träna t.ex. balansen på.... och här har ni bildbeviset.
 
Den här dagen gick det bara åt ett håll, NERÅT :(
 
Inte konstigt att Patanjali fick mig att somna mitt i läsningen och maken var så klart framme med kameran....=(
Nå ja, skam den som ger sig... Från den här boken har jag lärt mig att man kan inte ha nytta av läroböcker om man inte praktiserar det man lär sig från de...och Patanjali skriver hur man lär sig att kontrollera sig själv och sina impulser genom Raja Yoga och därmed bli en upplyst människa :) Intressant, men som ni ser också tröttande.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0