Tidiga morgnar är underbart!

Då är första träningsveckan av utmaning 2 i gång. Jag vaknade vid 04:30 men stannade kvar i sängen och väckte kroppen med några stretchövningar innan jag klev upp. Meditation och pranayama får öppna min dag som vanligt och jag kände mig jättemotiverad att gå upp och starta min nya utmaning. Hängde på låset till gymmet vid öppnandet kl 06:00 och bara fylldes av en underbar känsla av glädje! Jag älskar att träna tidigt på morgonen!
 
Jag har ett långt startprogram som jag kör första 4 veckorna och uppdaterar efter de veckorna om utvecklingen har gått uppåt eller stannat helt...  Jag har inte gymmat på länge och vill inte få för mycket träningsvärk, därför kör jag i gång med lättare vikter och mer träning med bara min egen kroppsvikt, haha jag har lärt mig läxan äntligen.
 
Jag körde uppvärmning på säcken med slag och sparkar och lite stepträning från karaten. Efter detta värmde jag upp mina fötter och anklar, knän, höfter, midjan, armar, axlar, nacke, händer och handleder. Detta kallar jag "tå till topp". Sen blev det gym på 8 olika maskiner och efter gymmet rörelse och smidighetsträning så jag inte blir stel. Då hade klockan hunnit bli 08:30 och jag åkte hem för att äta frukost :).
 
Till frukost drack jag en drink gjord av mjölk/vatten, färska bär och ca 20 gram soyaprotein, jag åt färsk frukt, nötter, frön och jordgubbar med mjölk samt två rågsmörgåsar med smör, marmite och philadelphia färskost. Nu är jag jättemätt och mår prima.
 
Här har jag granola också men jag äter oftast allt det andra utan granola, fast granola är jättegott!
 
För mig finns det ingen bättre uppvärmning än att slå och sparka på säcken!
Synd bara att den här säcken hänger fritt.
Det är lättare att sparka på den om den är fastbunden
från botten också så att den inte svänger så mycket :),
 
 
Dessa två är också väldigt bra redskap att ha,
den gula remmen med handtag använder jag när jag värmer upp axlar och skuldror och
den svarta foamroller masserar och mjukar jag upp musklerna efter träningen med. Kanon!
 
Ha en underbar dag och njut av livet var du än är ♥♥♥
 
PS: Ikväll ska jag på kallas hos världens bästa William ♥ ♥ ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0