Vila!!!! skriker kroppen....

Det känns i hela kroppen att jag har kört massa fysisk träning nu ett tag, snart i två veckor. Jag hade en liten sovmorgon idag och inget gym eller annan träning, bara lyssna på kroppen och ge den vila.... Tänker dock besöka källar-gymmet senare i kväll för rörlighetsträning. Hamstrings känns korta och stela, och coren som om den blivit överkört av en pansarvagn haha, men den här känskan ÄLSKAR jag..... Den påminner om den träningsvärk jag hade konstant i ett års tid när jag började med karate.... Så jag vet att den går över typ om ett år eller så :)
VILA är nummer ett just nu...
 
Rörlighetsträning gör gott för min kropp, jag kallar mitt sätt att träna rörlighet, styrka och balans för Fri rörelse, eftersom den är just det. Fri från regler, linjeringar och annat som styr. Man rör på kroppen i olika kombon efter vad som dyker upp i ens huvud. Sen kan man göra olika kombinationer som just innehåller rörlighet, styrka och balans och träna dessa i ett visst mönster men utan pekpinnar och att du just måste stå, sitta eller ligga på ett visst sätt. Jag utgår helt i från min kropp och känslan i den just nu och om rörelsen känns rätt och säker att utföra, då gör jag den och går vidare till nästa....... Så himla kul och olikt allt annat jag tränat tidigare. No rules, no pointers, just free movement from your mind... ♥
 
och rörlighet nummer två ♥
 
Ha en underbar dag var du än befinner dig ♥♥♥
Emma
2016-04-28 @ 14:23:22
URL: http://punkten.nu

Smart att lyssna på kroppen! :)

Svar: Tack! :)
Yogini




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0