Funderingar....

Jag vill INTE tänka mörka tankar! Tankar som tar ifrån mig min egen energi och kraft! Slut med det nu!! Jag tänker på det goda i livet, det som ger energi, ger glädje, ger kärlek och liv.... Du kanske säger att jag flyr det som gör ont. Ja, mycket möjligt, men jag är övertygad om att jag på detta sätt skapar en bättre framtid både för mig själv och för mina nära, kära och andra. Jag skapar en annan verklighet än den tunga och mörka...
 
Jag VILL skapa glädje, kärlek och liv genom mina positiva, glada och kärleksfulla tankar! Tankar som ger istället för att ta. Tankar som skapar istället för att förstöra. Jag vet att jag, precis som alla andra, har den förmågan i mig. Att göra livet till det man vill göra det till.... genom tankar. Allt börjar med en tanke, som skapar en känsla som skapar ord som skapar handlingar som skapar konsekvenser... ja, ni ser själva vilken kedja vi skapar av att tänka!
 
Tanke är energi och vi tänker runt 90 000 tankar varje dag och av de 90 000 tankar är 99 % tankar som vi tänkte igår, förrgår, en vecka sen, en månad sen, ett år sen osv.... jobbigt om man vill förändra något i sitt liv. Det funkar ju inte eller hur? Någon klok människa sa en gång att: 
"Om man gör som man alltid har gjort,
får man samma resultat som man alltid har fått."
 
Så klokt sagt och så sant! Alltså jag är övertygad om att detta stämmer precis lika mycket på vad och hur vi tänker:
Om man tänker som man alltid har tänkt,
får man samma resultat som man alltid har fått.
 
Så vad jag än vill förändra i mitt liv ska jag börja med att förändra sättet jag tänker på och alltid välja det positiva före det negativa. Visst saker händer utom min kontroll men jag kan alltid välja hur jag ska REAGERA på det inträffade.... positivt eller negativt, glaset är antingen halvfullt eller halvtomt ni vet...
Eftersom jag väljer själv så väljer jag kärlek istället för hat, glädje istället för sorg, tillfrisknad istället för sjukdom, lycka istället för olycka och jag väljer detta aktivt i alla livssituationer för att jag VILL! Jag vill skapa mitt liv och inte vara ett offer för händelser och omständigheter utanför min kontroll. Nej! Det är jag som är skaparen i mitt liv och jag väljer att skapa det bästa av liv!
 
 
♥♥♥
Kom ihåg att valet är ditt:
Du kan om du vill!
Du har mer kraft än du anar!
Du skapar hela tiden med din tankeenergi så:
Skapa något bra!
Skapa något gott!
Skapa något vackert!
Skapa i från hjärtat!
Du kan om du vill!
♥♥♥
Ljus och kärlek till alla i hela världen ♥
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0