Global yoga igår... ;)

Jag har tränat under många fantastiska yogalärare i flera länder och alla har varit jättebra och det jag kan idag kommer från dessa fantastiska yogalärare. Jag är evigt tacksam att jag har haft förmånen att träna under dessa proffs! Mitt yogaintresse har vuxit av varje möte med mina olika yogalärare och givit mig bränsle och kunskaper att fortsätta vidare på min egen yogaresa, men även att dela med mig av de kunskaper till andra.
Det har jag också gjort i flera år men kom i våras, efter min första utmaning, fram till att yoga var inte så roligt längre. Jag hade fastnat i det strikta, formella och förutbestämda konceptet på något vis och kände bara att jag måste ifrån allt detta..... Så jag har inte tränat yoga under någon lärare (utom Yinyoga) sen slutet av mars och inte saknat asanaträningen heller.....
 
Men så igår var jag på Global yoga på World Class i Västerås efter flera veckors bortavaro och vad händer??? Shit vad jag har saknat denna vidunderliga, fantastiska, annorlunda, fria och just fucking amazing yogaform!!!! (förlåt språket) =D
Jag kan inte beskriva med fler ord hur den här yogaformen är men, testa själva just på "mitt" gym med Maria. Alltså hon är inte en vanlig yogalärare, hon är........  ja, eller om jag vänder på det och säger så här istället att jag har aldrig träffat på en yogalärare som just Maria punkt slut!
 
Hon gör konst av allt! Och inte bara konst utan vacker, mjuk, fri, fyllig, rörlig, flexibel och harmonisk konst och det tilltalar mig. Jag känner mig som om jag verkligen är FRI! Jag är närvarande och fri i min egen kropp med tillåtelse att uttrycka mig på min nivå, på det sätt som fungerar för mig. Samtidigt som det finns utmaningar hela vägen som jag kan välja ifrån och anpassa till min kropp.... Innan jag testade Global yoga hade jag aldrig trott att asanaträning kunde vara så här otroligt häftigt!
Missförstå mig inte, yogaasanas är viktiga, nyttiga och häftiga i sig men just nu har jag tröttnat på det där förutbestämda och formella konceptet. Jag vill vara fri ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0