Träningen går vidare....

Jag vaknade 04:20 och var jättepigg men hade då absolut ingen som helst lust eller motivation att åka till gymmet! Alltså jag fick verkligen intala mig själv om att jag kommer att må dåligt av att inte träna som planerad.... Sagt och gjort; jag åkte till gymmet och tränade i två timmar iaf =D Så sjukt stolt över mig själv nu!!!!
Väl där blev det träning för benstyrka igen och hittade på lite olika utmanande styrke övningar för bensi bensingarna ;) Har inga bilder att dela med mig av det dock, eftersom jag glömde min mobil hemma men bl.a. dessa övningar gjorde jag:
Kick-bag 10 minuter som uppvärmning
Ben curl insida/utsida lår: 21kg insida / 35kg utsida 10 reps x 3
Ben curl quadriceps: 35kg 10 reps x 3
Ben curl hamstrings: 15kg 10 reps x 3 mina hamstrings vill inte riktigt vara med i den här övningen ännu...
Benböj i maskin: med 25kg 10 reps x 5
Jump squats: 10 reps x 5
Pistol squats: 10 reps x 3
+ lite annat som mage och rygg samt massa yogastretching =D
 
Riktigt roligt och givande men jag är trött i kroppen och vill nog lägga till en extra vilodag den här veckan. Jag kan också säga att mina knän har inte mått så här himla bra på länge!!! Jag är så lycklig över detta!
 
Prova dessa sittställningar, de är jättesköna för knäna och höfterna Baddha Konasana heter den första och...

Virasana heter den här andra. Du kan sitt upphöjt på en eller två yogablocks/kuddar om du tycker att det känns svårt att sitta så här =)
 
Ha en underbar dag ♥♥♥
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0