Första dagen är över :)

Det gick faktiskt bättre än jag trodde att det skulle. Jag har gjort 3 yogapass, den sista med fantastiska Maria på Global yoga. Utmanande för min balans men ett otroligt bra och rörligt pass! Egentligen som vanligt med hennes pass, rörligt och bra, fast ändå annorlunda =D
 
Jag har pluggat yogans historia och gått igenom mina anteckningar från Indien och jämfört och funderat. Jag har försökt att lägga på minnet nya upptäckter och jag kände hur roligt det var där borta och hur mycket jag saknar det när jag tittar på bilder och läser i mina böcker.... och återigen jag känner mig otroligt lugn i själen... En vacker dag kanske jag åker dit igen....
 
Jag känner mig glad och taggat på den här utmaningen och all asanaträning känns också jättebra. Jag måste bara lägga till promenader i mitt schema och byta ut det mot något annat som t.ex. att byta ut en timme från 3 timmars asnaträning på efrtermiddagen så att det blir 2 timmar istället. Det tror jag blir bra. I dag gick jag en timme i isiga skogen här utanför och mantrade mantran som jag kom ihåg. Det kändes faktiskt jättebra :) och inga människor var det i skogen heller så jag fick mantra i fred :)
 
Jag har inte druckit något kaffe alls idag och jag har inte ens ont i huvudet ♥
 
Nu är jag helt slut och ska nanna kudden. Det blir upp med tuppen igen imorgon :)
Natti natti sov gott och ha sköna drömmar ♥
 
 
 

Virabhadrasana 1 eller A ;)

Jag behöver frisk luft! I Indien var vi utomhus hela dagarna och vi hade ju inga hela väggar i shalan heller så här hemma måste jag gå ut på en promenad för att få frisk luft så nu ska jag ut! Fast dagens asana ska jag lägga ut först ♥
 
Virabhadrasana 1 eller A
Stå med fötterna så långt ifrån varandra som det känns bekvämt för dig och där du fortfarande kan ha höfterna rakt fram mot främre fotens tåriktning...
Andas in (genom näsan) och lyft upp från höfterna uppåt med hjälp av coren samt lyft upp armarna mot taket i en ganska rak linje från axlarna med handflatorna ihop, som på bilden.
Om du har problem med axlar/nacke, eller om du har högt blodtryck eller haft stroke/TIA-attacker eller hjärtproblem tidigare, placera händerna framför hjärtat med handflatorna fortfarande ihop eller på hösterna.
Blicken på tummarna eller om du har problem med nacke och axlar titta rakt fram.
Andas ut (genom näsan)och böj främre benet som på bilden, låt inte främre knät gå över och förbi ankeln eller tårna utan stanna när knät är i rak linje med ankeln och pekar mot tårna.
Det är viktigt att försöka hålla höfterna i rak linje med varandra genom att trycka främre höften bakåt och balansera upp bakre höften i linje med den främre genom att pressa den framåt.
Ta minst 5 andetag här eller fler om det känns bekvämt.
Gör sen likadant åt andra hållet.
Bra för: bl.a. balansen, flexibiteten i axlar, nacke och höfter, bra träning för coremuskulaturen.
 
Virabhadrasana 1 med ett kortare steg.
 
Virabhadrasana med ett längra steg.
 
 
Have a Happy practice ♥

God morgon!

Jag gick upp kl 05:00 och följde schemat och har nu frukost. Allt har hittills gått som planerades utom Sutra Neti då vänster näsborre vägrade att släppa igenom min näskateter och efter tre försök gav jag upp. Ville inte heller trycka på då det kan lätt börja blöda och det vill jag inte :( men bättre lycka imorgon =D
 
Meditation 30 minuter
 
 
Dags för Sutra Neti och Jala Neti =(
 
Ja ibland är saker man gör inte riktigt så där jättesköna men om de är bra för hälsan så gör jag de ;)
 
Nu blir det Yogans historia :)
 
 

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0