Tunna ben ska bli starkare!

Efter Yinyogan var det dags att köra ett kort benpass. Jag körde 4 olika maskiner där en av maskinerna ger två olika övningar, alltså gjorde jag 5 olika benövningar. Kom ihåg att jag är en nybörjare fortfarande och det här är min första vecka på nya utmaningen så jag kör med lätta vikter för att kroppen inte ska bli stel och träningsvärkande (ett nytt ord som jag just uppfann) :) Det satt folk i nästa alla maskiner så jag tog kort på maskinernas instruktioner så att ni ser vilka övningar jag gjorde.
 
Squats (benböj på svenska) med 30 kg 10 reps x 3. Jag började med 20 kg i tisdags så 10 kg upp redan =D
 
28 kg på abduction och 21 kg på adduction åter 10 reps x 3. Här började jag med 14 kg i tisdags :)
 
15 kg här på leg curl, kan absolut inte ta mer för att dessa 15 kg känns redan i mina sargade hamstrings, men detta är bättre än inget och sakta men säkert..... ;) 10reps x 3
 
Jag gjorde även den andra leg curlen för quadriceps men tog ingen bild på den. Där tog jag 35 kg 10 reps x 3 och där har jag ökat 10 kg under den här veckan.
 
Efter det här passet gjorde jag lite rörelseträning och sen var jag jättehungrig och ilade hem för frukosten som väntade på mig =D. Maken hade fixat smarrigt värre med proteindrink, frukt, nötter och frön med keso och mjölk, rågkusmacka med smör, marmite och ost plus en kopp grönt te! Underbart gott!!! Tack kärleken, Du är bara bäst ♥♥♥
 
Ha en underbar dag, var ni än är ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0