Yinyoga och gymträning =D

Underbart att börja dagen efter meditation och pranayama med Yinyoga med bästa Maria! Eftersom jag har kört så mycket gymträning behöver jag verkligen Yinyogan att balansera upp min träning och mitt liv i stort.... Jag blir lugn och harmonisk av den yogaformen, den tar på djupet både fysiskt och mentalt. Att bara lyssna på sin andning och andas in i olika delar av kroppen där det stramar, gör otroligt gott för min yogakänsla och naturligtvis även musklerna, senor, ligamenten och bindväven. Maria kan dessutom konsten att guida oss in i den där underbara känslan av att bara vara, att tillåta sig själv att bara vara och acceptera detta nu även om det stramar utav h....te ;) som det just nu gör i mina gymspända muskler haha. Men I just LOVE it!!
 
 
Idag var det dags att träna armar, axlar och lite lats blev det också. Fortsätter hemma lite senare idag med rörlighet och mer armstyrka. Pull up med 2 olika grepp 10 reps x 3 av varje grepp
 
Push up 35kg 10 reps x 3 kändes tungt men jag gjorde de iaf....
 
Lats drag med 13kg (ökat från 9,5 kg) 10 reps x 3... skit jobbigt och just därför jättekul :)
 
Den här maskinen 560 DP är min nya favorit bland maskinerna... jobbig men otroligt givande träning 25kg 10 reps x 3
 
Ringar är det bästa träningsredskapet (utöver en kick bag) jag vet! Så himla jobbigt men givande och man kan träna core, armar och axlar i de samt smidighet ;) och säkert mer än så....
 
 
Ha en underbar fredag och helg ♥♥♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0