Det var värt det!!!!

Efter teoriklassen var det personlig träning i asanas eller om man ville fördjupa sig i det teoretiska. Jag valde asanas varje dag eftersom jag inte är tekniskt så bra så då passade jag på att få teknikträning här. Plötsligt var klockan 13:45 och dags för en kvarts fruktstund mmmm..... Tänk er färska frukter som banan, mango och cocosnötter som man bara sticker ett hål i och dricker med sugrör mmmmm....
 
Innan vi skulle komma till kursen fick vi hemläxor i form av asanapraktik så att vi orkade hålla dem i flera minuter samt att vi skulle läsa viss kurslitteratur och Yoga Sutras var en av dem. Yoga Sutras kan vara tungt att läsa och svårt att förstå om man inte har någon att fråga om, så när det var dags för Patanjalis Yoga Sutras med Swamiji var nog de flesta av oss inte riktigt intresserade av just detta ämne... Men vilken lärare Swamiji är!!!!! Han var både rolig och lätt att förstå, jag bara kände att äntligen förstår jag detta!! Vi ställde massa frågor hela tiden så klassen levde verkligen under hans lektioner!! Han var också med i varje morgonyoga med oss!
 
Swamiji var alltid lika glad =D
 
Efter Yoga Sutras var det dags för ännu ett Yogapass och sen middag och teori igen. Våra dagar var långa 05:00-22:00 och sen skulle man läsa till proverna också.... Tysstnad var mellan 22:00-10:00 och det var faktiskt jätteskönt!
 
Vart efter dagarna och veckorna gick fick vi testa olika stilar, gravidyoga, nybörjaryoga, intermediate och avancerade klasser. Dessutom fick vi leda dessa klasser inför varandra och våra lärare! Helt fantastiskt! Vi fick planera olika typer av klasser och köra våra scheman enligt planen. Ingenting fick man lämna utanför, det poängterades under hela kursen att yogapassen ska innehålla vissa element varje gång. Mantran t.ex. fick vi lära av en indisk mantramästare som var väldigt känd i hela Indien och när det var full måne satt vi ute i stearinljusens och månens sken och mantrade Gayatri mantra 108 ggr, återigen UNDERBART!!! Lugnet som jag känt redan från början hade tagit över mig helt och fullt. Jag hade inga bekymmer alls....
 
Gravidyogan var hillllarious men viktig att kunna!
Alla blev gravida här, även killarna ;)
 
Ron har nog en utomjording i magen...hjäääälp alien....och min dåliga balans blev bara värre med en "bebis" imagen....
 
Inte så lätt att böja sig fram va?
 
Plötsligt hade en månad gått och vi hade klarat alla teoriprover med bravur samt de praktiska lärarproven lika så!!! Nu återstod bara avslutningsceremonin!
 
Färdiga RYT 200 hr Hatha yoga -lärare hela bunten!
 
Det hände så himla mycket med mig på min resa till Indien, vissa saker så känsliga att jag inte vill ta upp de här, men som påverkade mig andligt och spirituellt som ingenting förr.... Jag gick ner 7 kg på en månad, var sliten i hamstringsfästen så att jag var tvungen att vila ett par dagar från praktik men då fick jag vara lärare i stället ;).
 
Näst sista dagen gjorde vi Syrya Namaskara 108 ggr men Hatha-yoga gör ju bara en halv åt gången så egentligen blev det 216 Surya Namaskaras under mantran och jag fattar inte men, så bra som jag mådde av de är omöjligt att förklara.... de tog 1,5 timmar att göra.
 
Allt som allt har jag aldrig mått så himla bra i hela mitt liv som jag mådde på min yogaresa till yogans fosterland Indien. Jag saknade inget, livet var primitivt men man kom närmare sig själv och sina värderingar och även fick nya värderingar som är baserade på något annat än de tidigare man haft ....
Jag saknade inte ens familjen, vänner eller annat jag hade hemma.. kanske hade jag inte tid och ork att fundera så mycket men livet var perfekt just där och just då. Jag blev en rikare människa på alla plan genom min upplevelse av Indien. Jag är tacksam för att jag fick möjligheten att åka till Indien, att jag vågade ta chansen och åka helt ensam till ett nytt land med ny kultur och människor som jag aldrig träffat förr, men jag gjorde det och skulle göra om det om jag fick. Indien är väldigt speciellt och måste upplevas för att kunna ha en åsikt om den.
 
Summering: Ja det var värt det!!!!
 
Enjoy life, laugh a lot and be happy ♥♥♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0