Tråkigt men bra eller????

Jag upplever att yoga har blivit tråkigt fast samtidigt vet jag ju att den är bra för mig eller är den det?
Jag har tröttnad på yogan lite nu efter att mina rutiner försvann samt att mina hamstrings inte blev så glada av den intensiva asanaträningen.... Är lite rådvill och vet inte riktigt hur jag ska fortsätta framåt på min yogaresa.....
Yoga har varit en stor del av mitt liv ganska länge och jag har längtat till varje träningspass och kännt mig så himla glad hela dagen när yoga har väntat på kvällen, morgonen eller förmiddagen. Nu känns det bara som ja, va då???
Jag har tränat många olika yoga former just för att alla är så himla utvecklande och roliga men jag känner liksom ingen glädje över något av dessa yogapass längre, utom Yinyogan.....
Jag har fortfarande ömma hamstrings och jag kämpar med balansen som en tok, men glädjen har försvunnit!
Yoga-luften har liksom bara gått ur mig just nu, men jag vill träna varje dag fast inte YOGA!!!!
 
Jag kände mig aldrig så här under mina 28 år inom karate fast jag tränade 7 dagar i veckan och ofta flera pass om dagen..... Jag har alltid hållit på med någon typ av fysisk träning och alltid varit otroligt glad och lycklig av varje pass jag kört, hur slitigt, svettigt och jobbigt det än har varit på passen. Nu känns det bara att jag har tappat gnistan och förlorad glädjen i asanaträningen och vill gå vidare med något helt annat som ger mig glädjen tillbaka, som utmanar mig på en nivå som passar mig och som gör mig starkare och gladare igen....
Jag fattar ju att sånt här kan hända och jag deppar inte ihop av det här utan jag hoppas och tror att yoga-glädjen kommer tillbaka igen, men tilldess tar jag en paus från asanaträningen och planerar för min nästa utmaning som inte har med asanaträning att göra....
 
Jag har bokat in mig på ett tidigt Yinyoga-pass imorgon bitti och ser faktiskt framemot det passet med inspirerande och fantastiska Maria =D
 
 
 
Fortsättning följer.. ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0