Jag älskar mat....

Ja, jag älskar att äta min mat när än det blir men jag måste känna mig hungrig på riktigt för att kunna äta.... Det har dock inte alltid varit så.... Som ni vet vid det här laget har jag aldrig varit överviktig men trots det utvecklade jag bulimi när jag var precis fyllda 18 år, tillsammans med min bästa kompis. Vi hetsåt och kräktes vartannat och hur sjukt det än låter så njöt vi av det. Vi kunde jämföra olika spyor om hur det kändes att spy upp dem :(...
Jag var inte, eller blev inte överviktig då heller av allt snaskande mest på gosaker som cola, glass, choklad, kakor, bullar, chips och annat onyttigt. Den enda skillnaden som blev synlig på mig var min hud. Den blev otroligt finnig och oren. Så när jag fyllde 19 förstod jag att jag var på väg att bli riktigt sjuk i detta beteende och jag bestämde mig där och då att sluta upp med sådan självdestruktivitet. För mig fanns liksom ingen anledning att bete sig som en sjuk människa....
 
Sagt och gjort! Jag slutade att spy upp det jag åt och jag slutade lite i taget att äta onyttigheter. Samtidigt som jag på riktigt och ärligt, utan silkesvantar, men med en ömhet och förlåtande förståelse för mig själv som människa, tänkte efter vem jag var och hur jag ville vara. Jag accepterade mitt sjukliga beteende och gick vidare med en enda tanke i huvudet: att bli frisk och hälsosam. Jag kräktes några gånger efter mitt beslut, men kom alltid tillbaka till tanken vem jag ville vara! Det händer väldigt sällan men dock händer det att jag kommer på tanken att "usch nu är jag för mätt, jag måste kräkas för att må lite bättre" men jag gör inte det. Varför? För att det stämmer inte överens längre med den jag är, en hälsosam Soile! Det är länge sen som jag slutade att ljuga för mig själv eller vara något jag inte är. För den jag är idag kan jag faktiskt stå för och vara stolt över och jag tänker fortsätta att var hälsosam så länge jag vandrar här på jorden =D
 
Det här åt jag till frukost idag:
Rågkusar med marmite och turkisk yoghurt med vitlök i, stekta (i smör) champinjoner, gul lök, och soyakorvar, ostskivor, en grillad tomathalva, vita bönor i tomatsås och en grön drink gjort på baby spenat, citronsaft (en citron) och lite himalaya salt. Täcker mycket av proteinbehovet. Bara nyttigt och jättegott ♥
 
Lev väl och ta hand om dig själv och varandra ♥♥♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yoginis.blogg.se

Yoginis blogg handlar mest om träning och utmaningar som jag utsätter mig för i utvecklingssyfte ;)

RSS 2.0